Waarom AA-team voor uw klanten?
Met pechhulp biedt u niet alleen een hoog gewaardeerde dienst - u bent immers de redder in nood - maar u versterkt ook de binding met uw klanten en waarborgt daarmee weer de continuïteit voor uw bedrijf met de jaarlijkse pechhulpverlenging. Een-win-win situatie die de cirkel compleet maakt.
Voordelen
AA-team BV kan bij grotere afnames direct scherpe tarieven offreren op de meldkamer-abonnementen (PostPaid) en biedt zelfs de mogelijkheid van gratis aanmelding in de vorm van kaartcontrole (PrePaid).
Daarnaast profiteert u van de volgende voordelen als uw bedrijf zich aansluit bij AA-team:
- Een uniek alarmnummer
- Handel telefoontjes zelf af of laat dit aan ons over
- Versterk de binding tussen uw klanten en uw bedrijf
- Uitgebreid Europees netwerk
- Besparing op vervangend vervoer door snelle afhandeling
- Realtime inzage in pechhulp statussen
Voor wie?
Als autobedrijf kunt u - na het uitvoeren van regulier onderhoud of verkoop - aan uw klanten een 24/7 AA-team meldkamer-abonnement aanbieden. Voordeel van deze dienstverlening is dat de BTW verrekenbaar is.
Heeft u een auto- of ander bedrijf waarvan de klanten geen regulier onderhoud aan hun voertuig uit laten voeren en waarmee u uw klanten toch pechhulpservice wilt aanbieden, dan biedt AA-team meerdere opties, zoals o.a.:
A) U verkoopt het meldkamerabonnement inclusief BTW en de klant betaalt een eigen bijdrage voor de gedane pechhulp.
B) U laat de klant premie betalen voor de overname van het pechrisico en sluit zich aan bij de A.A. Team coöperatie. Deze beschikt over een assurantiebelastingnummer en maakt tevens gebruik van de vrijstelling van de Verzekeringswet om pechhulp abonnementen te mogen verkopen
Bent u wagenparkbeheerder, leasebedrijf of fleetowner en draagt u zelf de kosten, dan kunt u ook gebruik maken van het meldkamer-abonnement en de BTW regeling.
Vooral met een ijzersterk merk of meerdere merken onder één dak ontstaat al snel de behoefte aan één alarmnummer voor schade, pech of andere gebeurtenissen. Voor deze bedrijven, maar ook voor (tank)kaarthouders, fleetowners en leasebedrijven, is er AA-team. Via AA-team kunt u uw klanten een eigen pas met een uniek alarmnummer aanbieden. Als uw klanten het alarmnummer bellen wordt er altijd opgenomen vanuit uw naam. De pas is desgewenst in eigen beheer te printen. De telefoonlijn kan daarnaast op door u gewenste tijden doorgeschakeld worden naar uw eigen bedrijf zodat u zelf de assistentieverlening kunt coördineren en uitvoeren. Uiteraard kan assistentieverlening ook via ons algemene alarmnummer verlopen.
Voor de gestrande klanten versterkt u hiermee de binding met uw bedrijf. Tegelijkertijd heeft u de regie in handen en 'real time' inzage, door ons AlarmPlatform. Hierin kunt u alle statussen real time bekijken.
Met AA-team kunt u uw klanten tevens pechhulp in het buitenland aanbieden. Wij werken samen met meer dan veertig Europese landen en op de AA-team alarmcentrale spreekt men Nederlands. Daarnaast zijn er in de meeste Europese landen Nederlandse auto’s beschikbaar, met- en zonder trekhaak. Hierdoor zijn uw klanten snel weer onderweg. Het verzorgen van de repatriëring (tot een afstand van 1000 kilometer naar plaats van bestemming) duurt 10 tot 15 werkdagen. Lees hier meer over pechhulp in het buitenland.
Real time inzage
Door de koppeling van het AlarmPlatform met de database heeft u altijd 'real time' inzage in de status van een melding. Zo kunt u zien of er een gesprek bezig is en hoe een melding afgehandeld is. Is de melding niet gelukt dan kunt u exact zien waar het voertuig staat, of er vervangend vervoer is ingezet en of de eindbestemming al bekend is.
Software koppelingen
Dubbel invoeren behoort tot het verleden. AA-team heeft een component ontwikkeld waarmee uw eigen database gegevens één op één doorgezet kunnen worden naar de database van AA-team. Dit kan met vaste intervallen, maar ook handmatig. Online invoeren door zowel het hoofdkantoor als de filialen behoort eveneens tot de mogelijkheden. Voordeel voor de filialen is, dat zij direct de verkochte occasions kunnen activeren en een certificaat of pas uit kunnen printen. Het hoofdkantoor heeft online overzicht in alle filialen.
Locatiebepaling
Meldingen worden via een eenvoudig en gebruiksvriendelijk keuzemenu gedirigeerd naar de juiste man op de juiste plaats. Met de bouw van het systeem is daarnaast rekening gehouden met de locatiebepaling van de telefoon van uw klant. Hierdoor kan de exacte locatie snel achterhaald worden.
Variantpas
Voor bedrijven die af willen van de ‘rompslomp’ rond het verstrekken, invoeren en kosten die de mobiliteitspas met zich meebrengt hebben wij de variantpas ontwikkeld. Middels een genummerd drievoudig APK-achtig doorslagformulier vult u minimaal de voertuiggegevens en begin- en einddatum in en geeft dit mee aan de klant. De klant kan zich bij AA-team aanmelden als ‘garageklant’ tegen de netwerkbijdrage á € 9,95 per jaar. AA-team verzorgt de incasso en de verzending van de pas.
De netwerkbijdrage is speciaal voor klanten die vertrouwen hebben in hun auto, maar die toch – in geval van nood – dag en nacht terug kunnen vallen op een betrouwbare organisatie. U betaalt alleen de daadwerkelijke kosten voor een eventueel pechgeval voor het aangemelde kenteken. Daarbij bespaart u op administratiekosten en de vaste kosten van AA-team en ontvangt aan het einde van het jaar nog een staffelkorting over het aantal aangemelde kentekens. Hiermee kunt u de pechhulp weer financieren.
Duopas
De klant wordt – net zoals de bij de variantpas – ook geholpen bij pech met andere voertuigen. AA-team biedt aan een gestrande persoon de mogelijkheid om via deze pas gebruik te maken van het AA-team netwerk. Dit kunnen zij inzetten zodra zij met een aanhanger of een eigen (recreatie)* voertuig met pech komen te staan. AA-team legt geen beperkingen op qua leeftijd van het voertuig of kilometerstanden. De verrekening vindt plaats op kosten van de eigenaar – eventueel op basis van splitbilling – tegen dezelfde voordelige tarieven zoals afgesproken met u.
* Zoals een oldtimer, camper, motorfiets, aanhangwagen, caravan.
Indien de garage de volledige klantgegevens heeft ingevoerd kan AA-team de follow-up verzorgen. Zeker nu de APK niet meer synchroon hoeft te lopen met de mobiliteitspas kan dat voor een extra contactmoment met de klant zorgen.